سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جزر و مد
نوشته شده در تاریخ 90/9/13 ساعت 12:17 ص توسط رضا الهی


ایران وب نیوز

شاهد هستیم تعداد زیادی سرویس وبلاگدهی افتتاح می شوند و اکثر آنها نیز بدون هیچ پشتوانه فنی و اداری برای پیشبرد وظایف یک سرویس وبلاگدهی نسبت به وبلاگنویسانش راه اندازی شده اند. در این میان باید از احداث کنندگان چنین سرویس هایی که از همان ابتدا شکست آنها قابل پیش بینی است ، پرسید که با چه انگیزه ای و در حقیقت با چه هدف و برنامه ای اقدام به راه اندازی سرویس های وبلاگدهی می نمایید؟

ایران وب نیوز به عنوان سایتی که اخبار سایت های ایرانی را منتشر میکند کم و بیش در جریان سایت هایی که راه اندازی می شوند قرار دارد و طی چند ماه فعالیت این سایت طبق آمارهایی که به دست آمده میتوان گفت که سرویس های وبلاگدهی رشد قارچ مانندی داشته اند. با نگاه اول به اکثر چنین سرویس هایی مشخص می شود که از سیستم های آماده وجود در وب و یا سیستم وردپرس برای راه اندازی سرویس استفاده شده است. واضح و مشخص است که برای احداث یک سرویس وبلاگدهی معتبر و موفق ابتدا نیاز به سایتی طراحی شده با اصول و مبانی فنی است نه سیستم های آماده و پر از نقص موجود در اینترنت یا سیستم سنگین وردپرس که در آینده موجب بار سنگین روی سرورهای سرویس دهنده و در نتیجه شکست ، خواهد شد.

باید در صحبتی با چنین مدیرانی گفت که دوستان عزیز ، سرویس وبلاگدهی بار مسئولیتی را بر دوش شما قرار میدهد. هزاران سایت با موضوعات مختلف راه اندازی کنید و هروقت مشکلی پیش آمد آنها را تعطیل کنید ، مهم نیست! شما در حال مدیریت یک سایت شخصی بودید که کاربرانی داشت و آنها از مطالب یا خدمات شما استفاده میکردند و 100درصد مسئولیت نگهداری سایت برعهده شما بوده است و میتوانید به راحتی سایت را تعطیل نمایید. ولی وقتی بحث سرویس وبلاگدهی مطرح می شود اینطور نیست. شما وظیفه نگهداری اطلاعات وبلاگنویسان را گردن گرفته اید و اختیار در دستان خودتان نیست باید به فکر وبلاگنویسانتان باشید. آیا توانایی فنی برای این مسئولیت دارید؟ آیا گذر از مسائل فنی میتوانید از نظر اداری به مدیریت چنین سرویس هایی و مشکلاتی که در آینده از نظر قضایی ایجاد خواهد شد مقابله کنید؟

ایران وب نیوز و نویز گرافیک قصد دارد برای آگاهی بیشتر چنین مدیرانی که با اطلاعات اندک و تحقیق های ناقص اقدام به راه اندازی سرویس های وبلاگدهی می نماید پیش نیازهایی که برای دارا بودن یک سرویس وبلاگدهی موفق لازم است را به طور اجمالی نام ببرد.

برنامه نویسی، طراحی و پیاده سازی سرویس وبلاگدهی

مسلم است که شما نمیتوانید با سیستم های آماده در سایت های اسکریپت سرویس وبلاگدهی معتبر و موفقی راه اندازی کنید. اکثر سیستم های موجود دارای نقص های امنیتی و اشکلات در نحوه ذخیره سازی اطلاعات در بانک اطلاعاتی و در نتیجه خرابی های مکرر و مسائل امنیتی شدید هستند. پس ضروری است که سیستم سرویس وبلاگدهی شما اختصاصی و همچنین قدرتمند و توسط تیم مخصوص خودش طراحی و پیاده سازی شده باشد تا در صورتی هر مشکل فنی یا امنیتی پیش آمد امکان بررسی نقاط ضعف وجود داشته باشد.

مدیریت سرویس وبلاگدهی

اینطور فکر نکنید که سرویس را راه انداختید حال وبلاگنویس شروع به نوشتن میکند و شما فقط نظاره گر خواهید بود! به طور کل وبسایت های خدماتی وقت بیشتری نسبت به دیگر سرویس ها نیاز دارند. سرویس وبلاگدهی بهتر است مجوز فعالیت از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی! داشته باشد تا رسیدگی مشکلات در آینده راحت تر باشد و حداقل در این زمینه مطمئن باشید که دردسر نخواهید داشت. از طرفی برای آنکه در همان ابتدای کار سرویس وبلاگدهی به عنوان سرویس خاطی شناخته نشوید باید به مطالب وبلاگنویسانتان توجه داشته باشید و آنها را بررسی نمایید.

تبلیغات و وجود برتری خدمات نسبت به دیگر سرویس ها

من یک وبلاگ نویس هستم! برای مثال در سرویس میهن بلاگ فعالیت دارم یا میخواهم وبلاگ نویسی را شروع کنم و دنبال یک سرویس وبلاگدهی هستم. سرویس شما چه برتری نسبت به میهن بلاگ دارد تا من سابقه و امکانات آن را به سرویس شما ترجیح دهم؟ وبسایت های تکراری و کپی برداری شده در تمام زمینه وب ایران معضل است. حتی ایران وب نیوز نیز نوعی وبسایت تکراری است ولی ما فکر کرده ایم که شاید خدماتی نو ارائه دهیم. پس لازم است سرویس وبلاگدهی شما امکانات جدید و ایده ای نو و نوین را در اختیار داشته باشد تا زمینه های جذب وبلاگنویس را محیا سازد.

از طرفی بحث پرهزینه تبلیغات مطرح است. سرویس وبلاگدهی به خودی خود محتوایی ندارد تا بازدید کننده و در نتیجه مقبولیت و شهرت کسب کند. شما نیاز به وبلاگنویس دارید تا ضمن کسب بازدید اعتبار و شهرت برای سرویستان کسب کرده باشید! به این فکر بوده اید؟! تبلیغات هزینه های زیادی را می طلبد. دیگر مثل سال های 85 به قبل نیست که تعداد وبسایت ها زیاد نباشد و بتوانید سریع رشد کنید. به قول معروف “دیگه گذشت اون زمون!”  در میان این همه وبسایت و سرویس های وبلاگدهی معتبر و معروف برای اینکه وبلاگنویس جذب کنید باید تبلیغات و امکانات منحصربفرد داشته باشید.

***

ســه نکته ای را متذکر شدیم که ابتدایی ترین و درواقع سطحی ترین دید از نحوه مدیریت و نگهداری یک سرویس وبلاگدهی است. مطمئنا وقتی وارد هرکاری شوید مشکلات و زحمت هایی که دیگران در آن عرصه میکشند را بیشتر درک خواهید کرد. به هرحال بازهم مثل همیشه امیدواریم افرادی که قصد راه اندازی وبسایتی را دارند ابتدا با بررسی توانایی های فردی خود و همچنین بررسی نیازهای تامین شده و نشده وب فارسی و سپس فراگیری مسائلی که در مدیریت یک وبسایت نیاز است اقدام به راه اندازی وبسایت های اینترنتی نمایند.


پی نوشت : البته به نظرم تنها بلاگ سرویسی که از بدو فعالیت تا به الان توانسته است خدمات بی نظیر و مفیدی ارائه دهد همین
پارسی بلاگ
خودمون هست.(تبلیغات نیست!) و باید کسانی که دستی در کار رتبه بندی بلاگ سرویس ها دارند به جای میهن بلاگ و بلاگفا ، سرویس پارسی بلاگ رو قدرتمند و پیشرفته معرفی کنند ... کافیست شما خدمات پارسی بلاگ( پیامرسان،شناسنامه اختصاصی،دوستیابی،وب خوان،پارسی نامه،صندوق اعتبارات کاربری،فضای آپلود،سیستم پیشرفته نظرات و ... که من از اون بی خبرم) را با امکانات دو سرویس بلاگفا و میهن بلاگ که به ظاهر خودشون رو قدرتمند معرفی می کنند مقایسه کنید !!
 

 پایان 

دیـدگـاه هـای خــود را از طــریق نظـرات بیــان کـنـیــد…

برگرفته از: ایران وب نیوز

اشتراک گذاری: جزر و مد

نویسنده: محمد مرادی







  پیام رسان 
+ سلام از دوستان کسی ساکن یزد هست؟

+ سلام . کسی میتونه پماد ترمیم کننده سیکالفیت برام پیدا کنه بفرسته خیییلی لازمم . تو شهرمون نیست



+ سلام بچه ها ، من یه کتاب لازم دارم. دوستان تهرانی میتونن برام از نمایشگاه کتاب بگیرن و بفرستن ( با پست ) ؟؟

+ *سلام به همگی..چندروز پیش شبکه سه یه نوحه از حاج محمدرضا طاهری پخش کرد که متنش این بود: http://karimahlebeyt.blogfa.com/post/11*



+ تعداد مربع‌هایی را که می‌توان با اتصال چهار نقطه ایجاد نمود چندتاست؟




+ http://topnop.ir/5767-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%85%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF-:%D8%AF%DB%8C-%2823-%D8%B9%DA%A9%D8%B3%29.html

+ *سلام دنبال یکی میگردم تو انتخاب واحد دانشگاه آزاد کمکم کنه ..تورو خدا کمکم کنید فوریه *



+ شباهت عجیب و فوق العاده حمید لولایی به آقای روحانی !!!!






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ