سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جزر و مد
نوشته شده در تاریخ 90/9/16 ساعت 6:2 ع توسط رضا الهی


ایمیل مارکتینگ (بازاریابی رایانامه‌ای) نوعی بازاریابی مستقیم است که بواسطه ایمیل (رایانامه صورت) می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایران وب نیوز،اینکار به صورت ارسال یک پیام به یک یا چند مخاطب با هدف ایجاد یک ارتباط تجاری یا جمع آوری پول صورت می‌گیرد.

ایمیل مارکتینگ یا اسپم مارکتینگ ؟

پژوهشگران تخمین زده‌اند در سال 2006 شرکت‌های آمریکایی 400 میلیون دلار برای بازاریابی رایانامه‌ای هزینه صرف کرده‌اند.
این تعریفی بود از ایمیل مارکتینگ که به صورت حرفه ای هنوز در ایران رواج ندارد و باید گفت شرکت های ایرانی هنوز به طور گسترده وارد این نوع بازاریابی نشده اند. در واقع این نوع بازاریابی نیازمند بررسی های زیادی است.
 در حال حاضر ایمیل مارکتینگ در ایران به صورتی است که عده ای سودجو با جمع آوری ایمیل های فعال ایرانی و سوء استفاده از این آدرس های ایمیل ، اقدام به ارسال ایمیل های انبوه می نمایند که در واقع این ایمیل ها بدون هیچ آنالیز و بررسی ارسال می شوند و اینطور نیست که شخص ارسال کننده و سفارش دهنده برای مثال افراد علاقمند به محصولات صوتی و تصویری را شناسایی کنند و با کسب اجازه از آنها برایشان ایمیل هایی با این مضمون ارسال کنند.


در ویکی پدیا در مورد تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک میخوانیم : «ایمیل همواره یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده است.

با افزایش روزافزون استفاده از پست الکترونیک این ابزار به شیوه اثربخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است.

تبلیغات از طریق پست الکترونیک ابزاری مقرون به صرفه است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار است. همچنین این ابزار موجب وفاداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می‌شود ضمن اینکه در جذب و نگهداری مشتریان نیز ابزار بسیار کارآمدی است.

انواع مختلفی از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک وجود دارد. یک نوع از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک خبرنامه‌های اینترنتی هستند که توسط شرکت و یا نماینده فروش شرکت تهیه شده و برای گروه خاصی که علایق مشترکی در مورد کالا و خدمات دارند ارسال می‌شوند و خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کنند.

ارسال خبرنامه‌ها در بسیاری از موارد با کسب اجازه از مشتریان و بصورت ادواری صورت می‌گیرد. نوع دوم، گروه‌های گفتگو هستند، که در میان جمعی با علایق مشترک ایجاد می‌شوند.

در این نوع از تبلیغات پیام الکترونیکی که برای اعضا فرستاده می‌شود، گفتگویی را در مورد موضوعی خاص میان آنها ایجاد می‌کند.

بسیاری از گروهای گفتگوی موفق، یک هماهنگ‌کننده دارند، که تصمیم می‌گیرد چه پیام‌هایی برای اعضا ارسال شود. نوع سوم شامل یک کانال بازاریابی است که افراد در آن عضو شده و براساس علایق اعضاء، پیام‌های تبلیغاتی برای آنها فرستاده می‌شود. هر کانال بر روی اخبار گروه مشخصی از کالاها و خدمات متمرکز می‌شود.

ضمناً اطلاعات هر کانال هر چند مدت یکبار به روز می‌شود.

گذر از این تعاریف در حال حاضر در ایران فقط جنبه ارسال ایمیل های انبوه در نظر گرفته شده است و از آنجا که شرکت های معتبر در این نوع بازاریابی حضوری ندارد عرصه برای افراد بی تدبیر به راحتی فراهم شده است.

کافی است ایمیلتان در یکی از لیست های ارسال هرزنامه ها قرار بگیرد و این کافی خواهد بود تا روزانه تعداد زیادی ایمیل های تبلیغاتی برایتان ارسال شود.

باتوجه به اینکه کاربران ماهیت چنین ایمیل هایی را متوجه شدند سریعا نسبت به حذف آن اقدام میکنند. ارسال کننده های چنین ایمیل هایی برای جبران چنین خسارتی دست به روش جدیدی زده اند تا بتوانند خواننده را جذب مطالعه محتوای ایمیل ارسالی کنند. برای مثال نگاهی میکنیم به 233 نامه اسپمی که برای یکی از ایمیل های نویسنده این مطلب ارسال شده است .

همان طور که مشاهده میکنید از بین ایمیل هایی که ارسالی تماما با نامهای دخترانه نام گذاری شده اند! این یعنی گمراه ساختن افراد طعمه چنین ایمیل هایی که جهت بازاریابی ارسال می شوند.

این نوع بازاریابی کاملا برخلاف اصول حرفه ای این حرفه می باشد. همانطور که در چکیده تعریف این نوع بازاریابی ها ذکر شده بود بایستی ایمیل یا خبرنامه هایی برای افراد علاقمند در آن حوزه ارسال شود تا ضمن افزایش فروش ، کسب اعتماد نیز صورت گیرد.

باید متذکر شد با چنین وضعیتی اعتماد کاربران به ایمیل ها کاهش خواهد یافت و در آینده رفع چنین سوء پیشینه ای بسیار سخت خواهد بود و اگر شرکتی قصد ورود به این عرصه را به طور حرفه ای داشته باشد باید تمام پل های شکسته شده در گذشته را ترمیم کند تا بتواند به یک بازاریابی اصولی و مبتنی بر حقوق کاربران دست یابد.







  پیام رسان 
+ سلام از دوستان کسی ساکن یزد هست؟

+ سلام . کسی میتونه پماد ترمیم کننده سیکالفیت برام پیدا کنه بفرسته خیییلی لازمم . تو شهرمون نیست



+ سلام بچه ها ، من یه کتاب لازم دارم. دوستان تهرانی میتونن برام از نمایشگاه کتاب بگیرن و بفرستن ( با پست ) ؟؟

+ *سلام به همگی..چندروز پیش شبکه سه یه نوحه از حاج محمدرضا طاهری پخش کرد که متنش این بود: http://karimahlebeyt.blogfa.com/post/11*



+ تعداد مربع‌هایی را که می‌توان با اتصال چهار نقطه ایجاد نمود چندتاست؟




+ http://topnop.ir/5767-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%85%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF-:%D8%AF%DB%8C-%2823-%D8%B9%DA%A9%D8%B3%29.html

+ *سلام دنبال یکی میگردم تو انتخاب واحد دانشگاه آزاد کمکم کنه ..تورو خدا کمکم کنید فوریه *



+ شباهت عجیب و فوق العاده حمید لولایی به آقای روحانی !!!!






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ